Träningen

Träningne i onsdag. Gick väl okej men tjafsig som vanligt, drog på som fan nån gång så fick ta tag i henne ordentligt. I slutet red jag på i ett mycket höge tempo och då slutade hon tjafsa. Behöver rida ur henne på det viset ett tag och rida i rätt snabbt tempo så hpn slutar tjafsa så med mej. Sedan ska jag prova hackamoret nästa gång då det funkade så himla bra på tävlingen idag, inget tjafs och hon lyssnar ändå väldigt bra. Dock kan jag inte rida dressyr/markarbete på det för det går förjäkligt men hoppningen funkar super. :) Måste dock rida på det en månad eller två till pågrund av hennes sår i munnen som gick upp ordentligt på träningen när ja måste ta tag i henne så..
 
film kommer här, den cpade sej lite så lite jobbig att kolla på vissa ställen menmen
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Projektarbete - Utbildning av Unghäst

Denna blogg kommer att handla om mitt projektarbete som är att utbilda min unghäst. Här kommer jag skriva om mina ridpass och hur det går och annat runt omkring som hör till. Jag kommer lägga ut bilder och filmer som man kan gå tillbaks till och jämföra vid senare tillfällen. Kommer också med jämna mellan rum lägga ut en äldre film eller bild och jämföra med en nyare för att se förbättring och utveckling. Även ridövningar och så vidare läggs ut.

RSS 2.0